W latach 2023/2024 realizowaliśmy roczny projekt mający na celu integrację uchodźców z Ukrainy z mieszkańcami Leszna. Projekt był realizowany dzięki wsparciu Fundacji Batorego. Dziękujemy za zaufanie i cieszymy się, że dzięki współpracy mogliśmy pomóc tylu osobom.

Projekt podzieliliśmy na cztery części.

W ramach pierwszej zorganizowaliśmy cykl wydarzeń w trzech kategoriach:

-> wycieczki krajoznawcze po Lesznie i okolicach. Zorganizowaliśmy 13 wycieczek nazwanych przez nas Free Walking Tours, w których w sumie wzięło udział 240 osób

-> dyskusyjny klub filmowy, w którym oglądaliśmy filmy polskie i ukraińskie, poznając dzięki temu nasze kultury. W DKFie wzięło udział 190 osób

-> Klub Gier Na Planszy. W Fundacji Leszno dla Ukrainy otworzyliśmy klub gier planszowych. W ciągu roku spotkaliśmy się 28 razy, a w gry zagrało wspólnie ponad 300 osób.

wycieczki po Lesznie

wycieczka do fabryki bombek w Lesznie

klub gier planszowych w Lesznie

DKF w Lesznie

Druga część projektu to dofinansowanie naszego infopunktu dla uchodźców.

Infopunkt prowadzimy od początku istnienia Fundacji Leszno dla Ukrainy i stale szukamy dla niego dofinansowania. Szczegółowe informacje na jego temat można znaleźć tutaj. W ciągu roku działania projektu nasz infopunkt został odwiedzony 2405 razy.

Trzecia część to informowanie Polaków i walka z fakenewsami

W ramach projektu przeprowadziliśmy szeroką akcję informacyjną, opracowując 24 galerie grafik obalających fakenewsy, głównie na naszych kanałach Social Media. Odwiedzaliśmy lokalne media, a także napisaliśmy felietony gościnne publikowane w Radio Elka i Gazecie ABC, a także opracowaliśmy cykl artykułów na naszą stronę WWW, które pomagają migrantom w życiu codziennym w Polsce.

Wyjątkowe były organizowane w ramach projektu spotkania ze świadkiem wojny.

W ramach projektu odwiedziliśmy trzy szkoły średnie, dokąd zaprosiliśmy ukraińskiego żołnierza i radnego miasta Charków. Łącznie uczestniczyło w nich ponad 2500 uczniów z leszczyńskich szkół.

Łącznie w działaniach wzięło udział ok. 5660 uczestników offline, a materiały umieszczone w internecie dotarły do 95 900 użytkowników online.